1

برقراری بیش از ۴۳ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ استان ایلام

  • کد خبر : 2510
  • 15 مهر 1399 - 12:33
برقراری بیش از ۴۳ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ استان ایلام

به گزارش حوادث ایلام; صیدنور علیمرادی رئیس فوریت‌های پزشکی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: کادر درمانی در دانشگاه علوم پزشکی و پرسنل فوریت‌های پزشکی که شبانه روز با مردم سرکار دارند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، شهروندان با رعایت با پروتکل‌های بهداشتی باعث می‌شوند زنجیره انتقال […]

به گزارش حوادث ایلام; صیدنور علیمرادی رئیس فوریت‌های پزشکی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: کادر درمانی در دانشگاه علوم پزشکی و پرسنل فوریت‌های پزشکی که شبانه روز با مردم سرکار دارند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، شهروندان با رعایت با پروتکل‌های بهداشتی باعث می‌شوند زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

 

وی با بیان اینکه وظیفه فوریت‌های پزشکی رسیدن بر سر بالین بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از صدمات بیشتر مصدومان در سر صحنه حادثه و در نهایت انتقال مصدوم از منزل یا محل حادثه و تحت کنترل کامل به مراکز درمانی، گفت: هم اکنون ۴٠ پایگاه سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۸ پایگاه جاده‌ای و تعداد ۱۲ پایگاه شهری در سطح استان مستقر است.

 

رئیس فوریت‌های پزشکی استان ایلام، گفت: مرکز کنترل ارتباطات ۱۱۵ در مرکز ایلام متمرکز است و ۱۲ نفر به صورت شبانه روز و در سه شیفت کاری در این مکان مشغول به خدمت هستند.

 

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۴۳ هزار و ۹۳۹ تماس از سطح استان با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده که از این تعداد ۹ هزار و ۴۹ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده است و تمامی ماموریت های فوریت پزشکی از لحظه تماس تا پایان ماموریت در سامانه‌ای که به این منظور راه اندازی شده است، ضبط و ثبت می‌شود.

 

علیمرادی ادامه داد: تمامی ماموریت‌های آمبولانس و پرسنل تا رسیدن به صحنه حادثه ثبت و ضبط می‌شود؛ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، ۱۱ هزار و ۶۵۷ ماموریت انجام شده که از این تعداد ۴۷۳ بین مراکز است.

 

انتقال ۲ هزار و ۱۸۸ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی

 

وی بیان داشت: از این میزان( ۴۹هزار و ۹۳۹ نفر) ۷ هزار و ۳٠ تماس معادل ۱٠ درصد مزاحمت تلفنی و مابقی تماس‌های مشاوره‌ای بوده است و تماس تلفنی در جهت مزاحمت سبب هدر رفتن وقت پرسنل و عدم حق استفاده مطلوب از موارد اورژانسی همشهریان می‌شود.

 

رئیس فوریت‌های پزشکی استان ایلام، گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۱۸۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی انتقال داده شده که از این تعداد ۱۳٠۸ نفر از منزل منتقل و ۸٠۸ نفر بین مراکز درمانی استان منتقل شده است.

 

علیمرادی افزود: یکی از مراکز مهم فوریت‌های پزشکی استان، مرکز اورژانس هوایی ۱۱۵ است که در این مدت ۱۴۳ مورد درخواست آمبولانس هوایی جهت اعزام بیمار انجام شده که از این تعداد ۱۳۷ پرواز منجر به ماموریت شده است.

 

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۳ هزار ۱۷۷ کارمند به این ویروس مبتلا شده که از این تعداد ۴۶۲ نفر مربوط به حوزه  بهداشت، درمان ۷۴۶ نفر و سایر افراد ۱۹۶۹ است.

 

رئیس فوریت‌های پزشکی استان ایلام، بیان داشت: علی‌رغم مشکلات مالی فوریت‌ها از سال گذشته تا کنون ۴ پایگاه فوریت‌های پزشکی با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال در سطح استان ساخته شده است.

 

انتهای یپام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=2510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 18انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.