2

کلاهبرداری در قالب اجاره کارت‌های بانکی

  • کد خبر : 2307
  • 07 شهریور 1399 - 11:25
کلاهبرداری در قالب اجاره کارت‌های بانکی

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “علی جمالی” در گفت و گویی اظهار داشت: مجرمان سایبرى با انتشار تبلیغاتى جعلی با عناوین مختلف مانند کاریابی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های درج آگهی از آنان کلاهبرداری می‌کنند.   وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از ارتباط با شهروندان عنوان می‌کنند که می‌بایست افتتاح حساب نموده و سپس کارت بانکى […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “علی جمالی” در گفت و گویی اظهار داشت: مجرمان سایبرى با انتشار تبلیغاتى جعلی با عناوین مختلف مانند کاریابی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های درج آگهی از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از ارتباط با شهروندان عنوان می‌کنند که می‌بایست افتتاح حساب نموده و سپس کارت بانکى را در اختیار آن‌ها قرار دهند و به این ترتیب در ازاى تراکنش‌هاى مالى که با کارت انجام مى‌شود مبالغى به عنوان سود به صاحب کارت پرداخت مى‌گردد.

 

این مقام انتظامی افزود: در واقع مجرمان سایبرى با اجاره کارت‌هاى بانکى به دنبال پاک کردن ردپاى خود در کلاهبردارى‌هاى سایبرى هستند.

 

رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام ،گفت: پس ازمشخص شدن موضوع توسط پلیس مالک کارت بانکی مسئولیت قانونی نگهداری واستفاده شخصی از کارت را به عهده دارد و درصورت واگذاری آن به افراد غیر تحت هر عنوانی برابر قانون باید پاسخگو باشد و درجرایم کلاهبرداری با کارت این قبیل افراد معاونت درجرم علیه آنان اعلام می گردد.

 

سرهنگ جمالی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورده و کارت بانکى خود و اطلاعات آن نظیر رمز دوم را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

 

خبرنگار: سعید ضرغام پور

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=2307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.