4

تمام دستگاه های اجرایی در مقابل مرگ دختر هلیلانی مسئولند

  • کد خبر : 1900
  • 25 فروردین 1399 - 10:58
تمام دستگاه های اجرایی در مقابل مرگ دختر هلیلانی مسئولند

به گزارش حوادث ایلام;  با اطلاع رسانی خبر خودکشی دختر بچه ۱۲ ساله هلیلان و بازنشر گسترده این خبر و عکس های از محل زندگی این دختر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها موجی از ناراحتی و درد را برای بسیاری از مردم استان و کشور ایجاد کرد. در همین راستا دکتر خسروی زاد دادستان مرکز […]

به گزارش حوادث ایلام;  با اطلاع رسانی خبر خودکشی دختر بچه ۱۲ ساله هلیلان و بازنشر گسترده این خبر و عکس های از محل زندگی این دختر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها موجی از ناراحتی و درد را برای بسیاری از مردم استان و کشور ایجاد کرد.

در همین راستا دکتر خسروی زاد دادستان مرکز استان ایلام در گفت و گویی اظهار داشت:

 

سئوال: آیا علت فوت این دختر بچه مشخص شده است و تحت آزمایشات پزشکی قانونی قرار گرفته است؟

 

پاسخ:با بررسی‌های بعمل آمده علت تامه فوت به استناد گزارش پزشکی قانونی خودکشی است و پس از طی فرایندی، سازمان پزشکی قانونی استان اقدام به صدور جواز دفن وی نموده است.

 

سئوال: برخی‌ها خودکشی را در استان ایلام به عنوان یک فرهنگ به ما نبست می دهند و این موضوع را صرفاً از وظایف یک دستگاه دولتی قلمداد می کنند، نظر جنابعالی چیست؟

 

پاسخ:مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی یک روزه بوجود نمی آیند و در بستر زمان بطور مستمر تکرار، تا تبدیل به یک فرهنگ می‌شوند. این موضوع خودکشی در ایلام هم یک شبه بوجود نیامده و در گذر زمان به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است و علل و عوامل مختلف در آن دخیل است.

 

سئوال: خیلی ها بر این باورند که خودکشی در اثر فقر و افسردگی بوده است، بررسی‌های مدعی‌العموم چه می‌گوید؟

پاسخ:پدر این خانواده دارای معلولیت جسمی و تحت پوشش بهزیستی می‌باشد، با کمال تاسف باید بگویم این خانواده در اتاقکی ۲۰ الی ۳۰ متری که متعلق به عموی دختر است و در راه خدا مجانی در اختیارشان گذاشته شده است زندگی می‌کنند و غیر از دریافت مستمری بهزیستی یک راس گاو که باز هم متعلق به عموی این دختر است منبع درآمدی ندارند و گواهی مستندی دال بر افسردگی این دختر ارائه نشده است. هر چند اگر افسردگی را عامل این خودکشی بدانیم باز سر منشا آن فقر است.

 

سئوال: وضعیت روستای گلدره از نظر امکانات رفاهی چگونه است؟

پاسخ:این روستا از ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی محروم است. فاقد امکاناتی از قبیل لوله کشی آب، جاده دسترسی، خدمات بهداشتی، آنتن دهی تلفن همراه، تلفن ثابت و …. است. و این رفع مشکلات این روستا و روستاهای مشابه که در آن منطقه کم نیستند، با شعار و ابلاغ بخشنامه حل نمی‌شود. می طلبد آنهایی که داعیه خدمت را دارند سری به گلدره بزنند تا ببینند این مردم از ابتدایی ترین حقوق انسانی محروم هستند.

 

سئوال: برخی‌ها با انتقاد از سپاه مدعی شده بودند که چرا به وضعیت این روستا رسیدگی نمی‌کنند، آیا این ادعای درستی است؟

 

پاسخ:خیر، سپاه بعنوان یک نیروی نظامی وظیفه ساخت شبکه بهداشت و راه سازی و … را ندارد هر چند در طول سالهای اخیر سپاه ثابت کرده که فراتر از وظایف خود عمل کرده و با تخصیص بودجه های فرهنگی در قالب طرح محرومیت‌زدایی همپای دولت‌ها خدمت‌گزاری کرده است. سپاه بی هیچ ادعایی به مناطق محروم و آسیب پذیر رفته و میرود، انتقاد از سپاه در این خصوص منطقی نیست چرا که این یک آسیب اجتماعی است و مسئولین اجراییِ ملی و استانی باید پاسخگو باشند

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=1900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.