0

نصب ۵۲ دستگاه دیالیز در سطح مراکز درمانی ایلام

  • کد خبر : 591
  • 26 مرداد 1398 - 13:26
نصب ۵۲ دستگاه دیالیز در سطح مراکز درمانی ایلام

به گزازش حوادث ایلام; فیروز بالاوندی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار ایلام اظهار داشت: ۱۷۴ بیمار دیالیزی استان ایلام از خدمات دانشگاه علوم‌پزشکی استان استفاده می‌کنند و در حال حاضر مشکل کمبود تخت دیالیز در استان نداریم. وی افزود: هزینه دیالیز، آزمایشات، دارو، بستری و.. این بیماران سالانه […]

به گزازش حوادث ایلام; فیروز بالاوندی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار ایلام اظهار داشت: ۱۷۴ بیمار دیالیزی استان ایلام از خدمات دانشگاه علوم‌پزشکی استان استفاده می‌کنند و در حال حاضر مشکل کمبود تخت دیالیز در استان نداریم.

وی افزود: هزینه دیالیز، آزمایشات، دارو، بستری و.. این بیماران سالانه ۴۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون‌ریال است و از این بابت هیچ‌گونه وجهی از آنان دریافت نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان خاطرنشان کرد: ۵۲ دستگاه دیالیز در سطح مراکز درمانی این استان مستقر است.

وی ادمه داد: با مساعدت خیر نیکوکار یک دستگاه دیالیز و پنج تخت بیماران دیالیزی به ارزش ۳ میلیارد ریال به مرکز بیماران دیالیزی استان اهداء شد.

بالاوندی تصریح کرد: دانشگاه با همکاری و تعامل شایسته با انجمن حمایت از بیماران کلیوی تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مورد نیاز جامعه دیالیزی استان به‌کار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، دیالیز ۲ نوع اصلی همودیالیز و دیالیزپریتونیل دارد؛ در همودیالیز برای خارج کردن مواد زائد و آب اضافی از بدن از نوعی فیلتر خاص استفاده می‌شود و در دیالیز پریتونیل از مایعی که با یک لوله پلاستیکی در حفره شکم بیمار قرار داده می‌شود، مواد زائد و آب اضافی از بدن خارج خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.