1

قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی دراستان ایلام حذف می شود

  • کد خبر : 472
  • 22 مرداد 1398 - 23:45
قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی دراستان ایلام حذف می شود

  به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “ابوالفضل کوهزادی” درگفت و گو با خبرنگارما با اعلام اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح، پلیس راهور استان ایلام به ۴۰ دستگاه دست افزار موبایلی هوشمند مجهزشده است اظهار داشت: از این پس رانندگان متخلف قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید جایگزین سیستم کاغذی دستی و […]

 

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “ابوالفضل کوهزادی” درگفت و گو با خبرنگارما با اعلام اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح، پلیس راهور استان ایلام به ۴۰ دستگاه دست افزار موبایلی هوشمند مجهزشده است اظهار داشت: از این پس رانندگان متخلف قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید جایگزین سیستم کاغذی دستی و سنتی خواهد شد.

 

وی درابطه مزیت ها و فواید استفاده از دست افزار موبایلی گفت :آنلاین بودن و تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت های این سیستم است که در آن بطورهمزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می دهد.

 

کوهزادی در ادامه افزود :در فرایند جدید اعمال قانون بلافاصه پس از اعمال قانون توسط مامور راهور پیامک جریمه در همان زمان به شماره تلفن همراه مالک ارسال و درنتیجه مالک وسیله نقلیه که پلاک خودور به نام او می باشد درحداقل زمان ممکن درجریان قبض جریمه صادره قرار می گیرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه در روش های قدیمی که قبض جریمه به بدنه خودرو الصاق می شد یا بصورت دوبرگی در غایب راننده نوشته می شود ،برخی از رانندگان از جریمه های صادر شده خود بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت آن نمی شدند.

 

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه درشیوه جدید اعمال قانون این نقایص مرتفع شده است بیان کرد:در این سیستم، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، به شماره همراه مالک پیامک می شود و راننده یا مالک خودرومی تواند در همان لحظه، از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کند.

 

وی ،بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از اهداف سیستم جدید است .

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بابیان اینکه در سیستم جدید خطای انسانی و اشتباهات ماموران به حداقل می رسد،از رانندگان خواست: در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند، چرا که تمامی خلافی های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی، مالک پلاک باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.