3

مراقب کلاهبرداران فضای مجازی در عید قربان باشید

  • کد خبر : 431
  • 18 مرداد 1398 - 14:59
مراقب کلاهبرداران فضای مجازی در عید قربان باشید

به گزارش حوادث ایلام; محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی ابراز داشت: با توجه به نزدیک بودن اعیاد سعید قربان و غدیر، شهروندان بسیاری اقدام به پرداخت نذورات و احسان خود به مراکز خیریه خواهند کرد که این موضوع زمینه بسیار خوبی را برای سوء استفاده کلاهبرداران از نیات پاک شهروندان فراهم می کند. […]

به گزارش حوادث ایلام; محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی ابراز داشت: با توجه به نزدیک بودن اعیاد سعید قربان و غدیر، شهروندان بسیاری اقدام به پرداخت نذورات و احسان خود به مراکز خیریه خواهند کرد که این موضوع زمینه بسیار خوبی را برای سوء استفاده کلاهبرداران از نیات پاک شهروندان فراهم می کند.

وی افزود: با ایجاد سایت هایی تحت عنوان جمع آوری نذورات شهروندان و هدایت آنها از طریق معرفی لینک به درگاه های جعلی بانکی، اطلاعات کارت های شهروندان را سرقت و حساب آنها را خالی می کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با هک پیج های اینستاگرامی افراد مختلف، به مخاطبین آنها لینک درگاه جعلی بانکی ارسال و از آنها درخواست می کنند تا از طریق همان لینک اقدام به پرداخت نذورات خود نمایند که در این صورت اطلاعات مالی آنها سرقت خواهد شد.

محمودی با اشاره به هک پیج اینستاگرامی توسط کلاهبرداران تاکید کرد: با هک پیج های اینستاگرامی افراد مختلف به مخاطبین آنها پیامی ارسال و درخواست می کنند نذورات خود را به شماره حساب های خاصی واریز کنند، در حالی که مالک اصلی پیج از این موضوع بی اطلاع است.

وی در بخش دیگری گفت: ۹۸ درصد جرایمی که در فضای مجازی استان آذربایجان شرقی رخ می‌دهد توسط کارشناسان پلیس فتا استان، شناسایی و اقدام قانونی در خصوص آن‌ها بعمل می آید.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی از افزای میزان وقوع جرائم سایبری خبر داد و عنوان کرد: میزان وقوع جرائم سایبری در استان در سه ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۹۰ درصد رشد داشته که در مقایسه با میانگین کشوری با توجه به اقدامات مؤثر پیشگیرانه فتا استان در وضعیت مطلوبی هستیم و مدت زمان کشف جرایم از لحظه وقوع تا کشف جرم در استان آذربایجان شرقی ۱۰ روز است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتهای پیام/
لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.