1

۵ هکتار از مراتع و مزارع گندم شهرستان سیروان طعمه حریق شد

  • کد خبر : 143
  • 16 تیر 1398 - 19:55
۵ هکتار از مراتع  و مزارع  گندم  شهرستان سیروان طعمه حریق شد

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “رضا خورانی “، با علام این خبر اظهار داشت: ساعتی گذشته طی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره  آتش سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی شهرستان سیروان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.   این مقام انتظامی با […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “رضا خورانی “، با علام این خبر اظهار داشت: ساعتی گذشته طی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره  آتش سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی شهرستان سیروان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه گزارش ماموران انتظامی حاکی از آن است که مقدار تقریبی  ۲ هکتار از مراتع و ۳هکتار از مزارع گندم روستای شاه قلندر در آتش  سوخت افزود: با حضور  به موقع عوامل انتظامی، منابع طبیعی ،آتش نشانی و کمک های مردمی ،این  آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد.

 

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیس  در خصوص علل وقوع آتش سوزی در دست بررسی است.

 

سرهنگ خورانی خاطرنشان کرد : کشاورزان عزیز دقت داشته باشند که آتش زدن پسماند اراضی کشاورزی هرچند موجب ایراد خسارت نشود ، برابر قانون جرم است و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

 

این مقام انتظامی افزود: سوزاندن زمین کشاورزی علاوه بر اینکه باعث تخریب شدید مواد مغذی در سطح خاک شده، موجب افت کیفیت محصولات زمین در سال‌های آینده می‌شود.

 

سرهنگ رضا خورانی یادآور شد: به‌موجب ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، آتش زدن زمین‌های کشاورزی می‌تواند با جریمه ۱۰ میلیون تومانی کشاورز همراه شود. و این در صورتی است که به مراتع و اراضی شخص ثالث خسارت وارد نکند که در آن صورت قطعاً مجازات سنگین تر و اگر با انگیزه توام باشدمجازات کیفری نیز  بهمراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.