4

مهمترین علل وقوع تصادفات ایلام در فصل تابستان

  • کد خبر : 56
  • 11 تیر 1398 - 16:59
مهمترین علل وقوع تصادفات ایلام در فصل تابستان

به گزارش حوادث ایلام;سرهنگ رضا همتی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:طرح ترافیکی تابستانی سال ۹۸ از اول تیرماه سال جاری با مشارکت دستگاههای خدماتی و امدادرسان شروع و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و ارتقای ایمنی سفرها،برقراری انضباط ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی از مهمترین اهداف […]

به گزارش حوادث ایلام;سرهنگ رضا همتی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:طرح ترافیکی تابستانی سال ۹۸ از اول تیرماه سال جاری با مشارکت دستگاههای خدماتی و امدادرسان شروع و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و ارتقای ایمنی سفرها،برقراری انضباط ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی از مهمترین اهداف این طرح می باشد.

وی افزود:با توجه به تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه انتظامی استان،ارتکاب تخلفات سرعت غیرمجاز با ۴۷ درصد،انحراف به چپ وسایل نقلیه با ۲۹ درصد و عدم توجه به جلو در حین رانندگی با ۱۹ درصد از عوامل اصلی شکل گیری تصادفات در طرح تابستانی سال گذشته بوده است.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد:بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته در ۳۰ کیلومتری شهرها به میزان ۳۹ درصد بوقوع پیوسته که این موضوع بیانگر عجله و شتاب رانندگان جهت رسیدن زودتر به مقصد بوده است.

وی افزود:بیشتر وسایل نقلیه مقصر در تصادفات مربوط به سواری ها به میزان ۵۵ درصد بوده که این موضوع بیانگر عجله و شتاب رانندگان این دسته از وسایل نقلیه در حین رانندگی،نداشتن تجربه کافی آنها با شرایط رانندگی در محورهای برون شهری،سرعت غیرمجاز آنها و عدم توجه به علائم و تابلوهای نصب شده در سطح محورهای برون شهری می باشد.

همتی زاده گفت:بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته از ساعت ۱۴۰۰ الی ۲۰۰۰ به میزان ۴۲ درصد و بیشتر مربوط به خروج از جاده و واژگونی وسایل نقلیه بوده که بیانگر سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه در این ساعات و خستگی و خواب آلودگی رانندگان در این بازه زمانی می باشد.

وی خاطرنشان کرد:محورهای دهلران،صالح آباد،سرابله،ایوان و ملکشاهی در طرح تابستانی سال گذشته بیشترین میزان وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده اند که نیاز است رانندگان محترم در این محورها بارعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط بیشتررانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام در پایان گفت:در طرح تابستانی سال جاری حدود ۴۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی در سطح محورهای برون شهری انجام وظیفه می نمایند و با رانندگان متخلف که موجب بر هم زدن نظم آمد و شد محورها میگردند برخورد جدی و بدون اغماض خواهند داشت و با تخلفات سبقت غیرمجاز،سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ که خط قرمز تیمهای گشتی پلیس راه بوده برخورد و خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند به مدت ۷۲ ساعت توقیف میگردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=56

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.